Köpvillkor

Beställning – inom Sverige

Vid beställningar upp till 100 kg skickas varorna med buss, post eller fraktbolag. Vi kontaktar dig med ett specificerat kostnadsförslag/betalsätt för frakt och varor. Leverans av stugor (partigods) sker med lastbil och/eller långtradare.

Beställning – övriga Norden

Kontakta oss för vidare information om, förtullning, mervärdesskatt, etc. Pris ges exklusive frakt vid beställning och vi kontaktar dig via e-mail eller telefon angående fraktkostnader. Beställningar utanför Sverige betalas i förskott mot faktura och levereras när betalningen är oss tillhanda.

Leveransdatum

Det leveransdatum vi anger på ordererkännandet är estimerat och kan tidigare- eller senareläggas 1-2 dagar om inte annat uppges. Detta beroende på vilka rutter och mellanlastningar fraktbolaget gör för att leverera stugan till den angivna destinationen.

Betalningsvillkor

Alt. 1: När ni godkänt ordern så skickar vi en faktura som ska vara betald innan leveransen sker.
Alt. 2: Ordern skickas mot efterkrav där fraktbolaget tar emot betalningen och först därefter så levereras din beställning.
Alt. 3: WASA kreditköp med förmånen att dela upp din betalning räntefritt upp till 12 månader, se ”dela upp er betalning räntefritt” nedan för mer info.
Alt. 4: Vid order med leverans 8 veckor eller senare från beställning, förbehåller vi oss rätten till a-conto fakturering.

(Vid efterkrav så tillkommer en extra kostnad som fraktbolaget tar ut för handläggning av betalningen) Om du har beställt en vara av oss, men väljer att inte betala och avhämta denna, så förbehåller vi oss rätten att debitera dig för samtliga kostnader som uppstår i samband med produktion och leverans. Vid beställning av stugor samt större gods tillkommer en kostnad för emballage med 125-500 kr beroende på storlek av order. Alla angivna priser på vår webb är inklusive 25 % moms.

Garanti

Vi lämnar en garanti på 2 år med rätt att reklamera varan (i offentlig miljö gäller 1 år) under förutsättning att köparen kan påvisa att det är fel på varan och att det inte beror på slitage eller ovarsamhet. Stugor omfattas ej av denna garanti. Kontakta oss för vidare info.

Ångerrätt

Vid distanshandel har du som är konsument alltid 14 dagar på dig att ångra ditt köp i enlighet med gällande konsumenträttslagstiftning. Ångerrätt innebär att du som konsument har rätt att ångra ditt köp genom att meddela oss detta inom 14 dagar från det att du eller någon av dig angiven person tagit emot den beställda produkten (ångerfristen).

Om du vill ångra ditt köp ska du skicka ett klart och tydligt meddelande till Botniastugan om detta innan ångerfristen har löpt ut. Du ska i ett sådant meddelande ange ditt namn, din adress och annan relevant information, t.ex. ordernummer, orderdatum, e-postadress och vilka produkter du ångrar om beställningen innehåller flera produkter.

Leveransinformation – Partigods

Notera att det kan ta ett par dagar innan varorna skickas från oss från det att vi tagit emot din beställning. Om varan skulle vara tillfälligt slut meddelar vi dig detta. Våra stugor, emballeras och skickas i speciella pallar som är inplastade och bandade med stålband. Paketet transporteras med lastbil till närmaste terminal/åkeri (se fraktterminaler) där du som kund har möjlighet att själv hämta godset, vilket minskar fraktkostnaden betydligt. Du kan även få stugan levererad till överenskommen plats, men då måste du själv ordna lossning med traktor och pallgafflar samt stå för ev. lossningskostnad. Paketstorlek i mått och vikt. Ex. Örnen 10 (LxBxH ) 4300 x 1200 x 1300 mm, vikt ca 1300 Kg.

Leveransinformation – Styckegods

Våra övriga produkter levereras direkt hem till dig eller av dig angiven annan adress. Vid fel eller avsaknad av material i leverans så måste du ta kontakt med oss för information och åtgärd, se ”Reklamation – Leveransinformation” nedan.

Reklamation – Leveransinformation

Vid fel eller avsaknad av material i leverans så måste du ta kontakt med oss först för information och åtgärd. Vi godkänner inte ersättning för inköpt material eller eget arbete tillika ersättning byggfirma i efterhand om vi inte har kommit överens om detta.

Viktigt! Transportskada eller saknat gods

Alla eventuella transportskador måste anmälas av kund till transportören inom 7 dagar. Annars utgår inte någon ersättning. Gäller Schenker, DHL och även PostNord.

Det måste göras en notering på fraktsedeln angående skadan innan chauffören lämnar platsen. Annars utgår ej någon ersättning!  Fotografier på skadan måste skickas med.

Man kan ringa och anmäla skadan till Schenker eller DHL. När anmälan är klar får man ett skadenummer. Kontakta alltid Botniastugan och uppge skadenumret. Vi tar kontakt med transportören för fortsatt utredning. Det vanligaste är att vi ställer kravet på transportören och ersätter kunden när allt är klart och godkänt. I vissa fall så ersätter transportören kunden direkt.

Man ska vara medveten om att det ibland kan ta tid innan utredningen är helt klar och ersättning kommer.

Frakt på stugor till terminal/åkeri

Zon 1 (Kiruna-Stockholm) från ca 2000 kr
Zon 2 (Stockholm-Malmö) från ca 2500 kr
(Pris beroende på pallstorlek )

Kontakta Botnia Bygg och Bastu AB för exakta fraktpriser på din beställning botnia@botniabygg.se

Dina uppgifter

All information om dig som kund stannar hos oss. Vi skyddar din integritet och hanterar dina personuppgifter i enlighet med dataskyddsförordningen, GDPR.