Måste jag isolera bastun för att använda den på vintern?
Nej, har du någon av våra ved-eldade kaminer från Harvia så behöver man inte ha isolerat stugan för användning under dom kallaste vintermånaderna, är du osäker på vilket aggregat du ska välja får du gärna fråga oss vad vi rekommenderar. Men vill man isolera så går det bra. Stugorna är delvis ”förberedda” för isolering i både golv & tak då golvåsarna sitter 600c/c. Takåsarnas c/c mått varierar.
Isolering framförallt golv & tak är klokt ifall man planerar att ha sov-gäster även de kallare månaderna eller använda det som en friggebod året om. Vid val av el-aggregat så är det nästan ett måste att isolera taket då värmen stiger och försvinner ut genom taket.